Sunday, February 9, 2014

Getting to know you

Do you know Andy?
Anh có biết Andy không?

No, I don't.
Không, tôi không biết.

Let me introduce you.
Để tôi giới thiệu bạn

That's would be great.
Thế thì tuyệt quá.

Andy, This is Pete.
Andy, Đây là Pete.

 Pete, This is Andy
Pete, đây là Andy.

Some real situations: Những tình huống điển hình.

What's your name?
Tên bạn là gì?

John Smith.
Tôi là John Smith.

Good mornin, boys and girls.
Chào buổi sáng các em.

Good morning, sir.
Chào thầy.

My name is Jack  Brown.
Tên thầy là Jack Brown.

What's your first name?
Tên của ông là gì vậy.

What's your last name?
Họ của bạn là gì?

My last name is Cao.
Tôi họ Cao.

When some people's last names are long or dificult to hear correctly, we can ask for spelling.

How do you spell you last name?
Bạn đánh vần họ của mình được không?

It's C-A-O

Call me ...! Gọi tôi là...

Bill, this is my friend Laura Green
Laura, Bill O'Neil.

Bill, đây là bạn tôi, Laura Green.
Laura, đây là Bill O'Neil.

Laura: How do you do, Mr. O'Neil.
Laura: Chào bạn, O'Neil.

Bill: Call me Bill.
Bill: Hãy gọi tôi là Bill.

May I call you...?
Tôi có thể gọi bạn là ... được không?

Example: May I call you Paulo?
Tôi có thể gọi ông là Paulo được không?


No comments:

Post a Comment